Prečo kupovať produkty netestované na zvieratách?



Objavili ste logo zajačika na obale vašej obľúbenej kozmetiky a neviete čo znamená? Toto logo, ktoré je aj na obale sprchovacích gélov a dezodorantov od CD kozmetiky, naznačuje, že výrobky neboli testované na zvieratách. Prečo by ste mali uprednostňovať práve tieto produkty?



Čím ďalej tým viac z nás sa zaujíma o materiály látok, z ktorých je vyrobené naše oblečenie, či o pôvod a spôsob výroby potravín, ktoré jeme. Avšak stále len málo z nás prihliada pri výbere kozmetiky na to, či kozmetika, ktorú denne používate nebola testovaná na zvieratách. Nemecká CD kozmetika, ktorej sprchovacie gély a dezodoranty nájdete aj v našich drogériách, takéto testovanie striktne odmieta a zasadzuje sa za výskum iných testovacích metód. Tie dokážu rovnako presvedčivo otestovať kvalitu a bezpečnosť kozmetických produktov, avšak bez toho, aby trpeli zvieratá.





Bezpečnosť a zdravotná nezávadnosť produktov sú pre kozmetické firmy prioritou a pre nás zákazníkov tiež. V ich záujme spoločnosti laboratórne testujú nielen jednotlivé zložky, ale aj samotné produkty. Sleduje sa či látky a produkty nedráždia pokožku alebo oči, nevyvolávajú alergické reakcie, nie sú pre telo toxické alebo nemajú toxické účinky pri dlhodobom používaní, ale aj či nemajú vplyv na reprodukčnú sústavu či vývoj plodu. Avšak hoci bezpečnosť výrobku je prvoradá, nie všetky spoločnosti myslia aj na to, že pri testovaní nemusia trpieť zvieratá. Mnohokrát stačí použiť rovnako kvalitné, alternatívne metódy testovania. Tie si však vyžadujú vynaložiť viac finančných prostriedkov.






Nemusíme byť krutí
To, že kozmetika nebola testovaná na zvieratách neznamená, že ju výrobca nedostatočne otestoval alebo že by mu nezáležalo na komforte jeho zákazníkov. Práve naopak. Moderné metódy testovania, ktoré sú v spolupráci s poprednými kozmetickými spoločnosťami vyvíjané, dokážu nahradiť kruté testovanie na zvieratách, ktoré mnohí z nás považujú za svojich domácich miláčikov: morské prasiatka, škrečky či zajačiky. CD kozmetika sa pridala k tejto iniciatíve a v spolupráci s nemeckou výskumnou organizáciou SET Foundation sa snaží vynájsť a spropagovať alternatívne metódy, ktoré by pomohli znížiť testovanie na zvieratách.




Ako výrobok získa logo skákajúceho zajačika?

Logo symbolizuje, že výrobca a celé portfólio jeho výrobkov získali certifikát „cruelty-free cosmetics“, čiže kozmetiky, ktorá nebola testovaná na zvieratách. To znamená, že nielen žiadny z jeho produktov, ale ani jednotlivé ingrediencie, ktoré obsahuje, neboli testované na zvieratách. Firma zároveň nepredáva svoje výrobky v krajine, ktorá požaduje takúto formu testovania, ako je napríklad Čína.



Autor: Afi.sk
Foto: CD kozmetika, pixabay.com